När varje dag är lördag

Semestern är fortfarande fantastisk. Jag njuter av varje dag, umgås, badar, äter god mat, skrattar, kramas osv osv. 

Och även om det bara återstår ca en vecka har jobbångesten lyckats lysa med sin frånvaro. Jag har tyvärr inte kunnat hålla tankarna helt borta, tankar som får mig att väga fördelar mot nackdelar, tankar som får mig att reflektera över mitt välmående och min vardag, tankar som ibland säger att jag ska våga chansa och ibland säger att jag ska hålla fast. 

Inget riktigt semesterlugn, men och andra sidan, när ska man reflektera om inte just när tiden på klockan inte är viktig och när varje dag är lördag?

Jag känner mig inte lugn med att frågan väckts i mitt inre, och en aning stressad över att jag fortfarande inte vet vad jag egentligen vill bli när jag blir stor. 

Men för nu har jag fortfarande semester och livet är fantastiskt!



Kommentarer
Postat av: Linda

Det vet inte jag heller! Jag klurar fortfarande på vad jag egentligen vill jobba med...

2014-07-31 @ 16:01:48
URL: http://hemmahoslin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0