Söndagsjobb

Eftersom det var strålande sol igår sköt jag på arbetet till idag. Visade sig vara ett klokt beslut för idag är himlen jämngrå. Så alltså en sväng på jobbet i förmiddags. Och sen, efter en veckas träningsuppehåll pga snuva som gjort comeback, hade jag inte ro att sitta stilla längre och besökte iksu. Och tog död på mig själv. Antingen har jag mestränat de senaste tre månaderna eller så har jag urusel kondition?!?! (Läs urusel kondition). Skönt såhär tre timmar senare när jag hämtat andan. Men de Ska bli intressant att se hur kroppen reagerar på denna urladdning imorgon.

Skrev ut resebiljetterna idag. Sex dagar till avresa och jag förstår bara inte hur jag ska hinna allt innan dess. Jag brukar ha både packlistan och halva resväskan redo vid det här laget, och jag har inte ens börjat tänka på solkräm, shorts, strandlektyr... än!! Just nu tar jobbet 95 % av min tid. 
Och vi ska alltså inte leva för jobbet utan för fritiden? Hade en diskussion med en kollega som nyligen sagt upp sig om just de här idag. För och nackdelar med vårt jobb. Hur hennes tillvaro kommer bli annorlunda med nytt jobb. Vad man kan tänkas sakna. Vad man kan tänkas vara utan. Och så vidare. Och så vidare. Intressant att höra hur andra resonerar. 

Slängde just ihop världens godaste kycklingpaj (finns inget recept vilket är synd men ja ska komma ihåg att jag råkade tappa chiliburken i stekpannan för det blev en hit) som vi nu ska vräka i oss! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0