Märkvärdig lördag i Stockholm

Jag dansade styrdans i stadshuset, hängde i blå hallen, åt trerätters med Rene Nyberg och Peter Zetterman som underhållning (även Petter med låten "såklart" försökte få våra händer i taket), jag gick i samma trappa som Nobelmiddagsgästerna och stod på lila (vår matta var inte röd) mattan och blev fotad sådär som märkvärdiga människor blir på invigningar och premiärer, och jag avslutade kvällen med att hoppa oavbrutet i en timme till dj sådär våldsamt och intensivt som man gjorde när man va 20 år och inte tänkte på morgondagen, käkade varmkorv in på småtimmarna och släckte ögonen närmare morgon än kväll.

Med det tackar jag för mig och tycker det ska bli jävligt skönt att komma hem. Ja gissar att man mår som man förtjänar och i väntan på flyg hem drömmer ja om tv-soffan, pizza med bea, och mina två älsklingar där hemma. Jobb imorgon känns avlägset och overkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0