Reflektion

Jag hade reflektera lite genom att skriva ett litet inlägg om ordet "utanför", om att känna sig utanför, och om att undvika att känslan av att vara utanför uppstår. Men ämnet blev större än jag tänkt mig och jag tror att vi alla vet att det inte är en trevlig känsla, och jag tror därför jag nöjer mig med att återigen påminna om att vi gör bäst i att ta hand om varandra och hjälpas åt. Inte sant?

Helgen passerade fort förbi, och även om den inte innehöll alltför märkvärdiga äventyr hann vi andas lite hafsluft, äta gott direkt från morikan och lukta rök tillsamman framför öppen eld. Mysigfaktor på hög nivå, och värdet bjöd ju på strålande sol.

Nu är det redan tisdag och på fredag åker jag iväg igen, till Stockholm denna gång. På gott och ont då det är en del saker som ska hinnas med på kontoret innan dess. Inte direkt arbetsro då vi håller på att renovera på kontoret och betongborrningen på andra sidan min vägg är öronbedövande. Men jag håller tummarna för att slutresultatet blir desto mer behagligt och att jag kanske, bara kanske, kan få lägga beslag på ett eget kontorsrum. Inte för att jag inte tokgillar min roomie, utan mest för att det är trångt och pärmberget växer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0