Bra och dåligt hos BVC

BVC besök gjort. Bra att hon växer och växer och att kräkningarna inte är ett problem för hennes mående. Beror nog mest på att hon är mer aktiv och sprattlar och har sig. Dåligt är dock att vi måste lära henne att äta mer sällan, var tredje timme (helst inte med kortare mellanrum), från att nu äta närmare varannan och börjar grina redan efter 1,5 ibland. Detta kommer bli kämpigt med en redan grinig unge. Hon blir ju inte bara lite gnällig utan hysterisk. 

Hon sover ju dåligt på dagarna också, en stund på förmiddagen i bästa fall och är en tjej som inte kommer till ro och somnar av sig själv. Råden ja fick va bara att hon borde kanske sova två eller tre stunder på dagen och "har du provat vagnen?" "Har du en bärsele?". Som om vi inte redan testat. Hon är nöjd kanske varannan gång i vagnen om vi går på grusväg. Och hon är nöjd i sele om jag går hela tiden, stannar jag blir det krig. Så jag måste alltså bära mer och min rygg bara skriker "bär mindre!". 

Jag förstår att det kommer gynna oss och henne i längden men bägaren rann över lite för mig när vi kom hem, jag som redan känner mig helt färdig. Mest av allt önskar jag att jag inte hade ont i ryggen, utan att jag kände mig stark. Då skulle jag med glädje bära! Det blir att kämpa lite, och jag hoppas Älsklingen känner att han kan avlasta på eftermiddagarna/kvällarna. För att få en timmes bäbispaus varje dag behöver jag, iallafall såhär innan rutiner och sömn och allt annat satt sig. Dom resterande 22-23 timmarna på dygnet umgås jag gärna med guldklimpen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0