Sommarvärme och sovrutiner

Och plötsligt kom värmen! Jätteskönt för sambon som arbetar utomhus och numera är solbränd. En annan spenderar sin tis mestadels inomhus och vågar knappt titta ut! För om jag tittar ut önskar jag bara att jag kunde ligga i gräset en hel dag och njuta. Ska visst hålla i sig hela veckan så många promenader för vi tjejer denna vecka helt enkelt!

Vår fina lilla Gummsi har varit extremt grinig på slutet, äter dåligt och sover knappt på dagtid. Så idag gjorde jag en ordentlig insats för att få henne att sova. Jag blev less på grinigheten och jag orkade inte gå och bära då varken ork eller rygg räcker till det. Så ner i vagnen och iväg till närmaste grusväg. Och där gick vi fram och tillbaka (fram och tillbaka, fram och tillbaka...) i myrsteg i cirka en timme så Gummsi fick vila ögonen. Jag passade såklart på att vända ansiktet mot solen. Välbehövlig D-vitamin för mamma. 

Men ack så tradigt. Samma visa ikväll! Och med hjälp av Älsklingen praktiskt taget svävade vi in vagnen i försiktighet för att hon inte skulle vakna. Det hjälpte såklart inte, en kvart senare vaknade hon och sen dess vi har buffat och buffat och buffat. Imorrn ska vi på ett extra besök till BVC för att se att hon håller vikten nu när hon äter så små portioner och dessutom börjat kräkas mycket. Kanske har hon några bra gå-och-sova-tips som hon kan dela med sig av också. Håller tummen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0