Vaccination och längtan efter ny dag

Jag gruvar nog mest. Gummsi är lyckligt ovetande. Men idag är det dags för hennes första sprutor. Om exakt en timme. Jag ber till gudarna att hon inte får nån tokig biverkning som feber eller så, och att hon inte är så långsint så vi behöver höra bäbisskrik i en timme efteråt bara för att hon ska markera sitt missnöje. Även ny vikt och längd ska tas och det blir ju spännande efter två veckor med omlagda matrutiner. 

I övrigt en jävligt (ursäkta ordvalet) dålig dag. Dålig sömn, huvudvärk, vaknade på helt fel sida imorse (arg och lättretlig). Gummsi är sur och grinig, jag är sur och grinig. Dessutom burit henne i sele hela dagen och fått kasta i mig mat på stående fot. Att älsklingen nyss skrev att han äter lunch på restaurang hjälpte inte till! Idag önskar jag att det var jag som hade fikaraster, och att det var jag som åt lunch på restaurang (eller fick gå på toaletten ifred för den delen). Inte ens vetskapen om att det är fredag verkar hjälpa. Usch och fy, ge mig en ny dag fort som tusan!

En ny och bra lördag längtar jag till, som innebär premiär på barnloppis för min och Gummsis del och fotbollsmatch för älsklingen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0