Vardag?

9 veckor fyllda i måndags och även första dagen för mig som ensam föräldraledig. Ny vardag alltså! Det märktes fort vid vilka tillfällen man saknar mest att vara två, exempelvis när man vill gå på toaletten, eller duscha, eller när hon är otröstlig och man gjort allt man kunnat. Hon är tung att bära och jag som fortfarande inte är bra i ryggen får jobba hårt för att trösta på alla andra möjliga och omöjliga vis.

Lillasyster kom förbi i måndags och hon kom precis när jag kände att mitt tålamod höll på att ta slut. Att få prata med en vuxen en stund var guld värt, eller bara de faktum att få ha en vän brevid sig i soffan. 

Det är ju tur att det bara kommer att bli bättre och bättre ju äldre hon blir med rutiner och sömn. Och vi kör hårt på att lära henne att ta tutte som hon vägrar fram till nu. Vi har provat alla olika tuttar som finns men hon har bara spottat ut. Nu har vi hittat en som fastnar i munnen på henne lite längre stunder så vi håller tummarna. Vi vill gärna att hon inte blir en tumme tjej och händerna åker fort in i munnen då hon har ett behov av att snutta. Så träna träna träna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0