Pojke eller flicka?

De finns mängder med myter om hur man tar redan på om bäbisen är en pojke eller flicka. Jag tror ju att det är en liten buspojke därinne, men kan ju inte låta bli att se om myterna tror samma som jag! Här kommer tio myter och mina svar ser nu under varje myt.

1. Magens utseende.
Är magen hög är det en flicka, är magen låg är det en pojke.
Jag bär bäbisen ganska högt, jag kan redan ställa saker på magen som ett minibord när jag sitter i soffan och har även fått kommentar på jobbet om att jag bär högt. Så 1-0 till att det är en flicka. 

2. Räkna hjärtslag.
Har bäbisen en hjärtfrekvens på 140+ är det en flicka, är frekvensen lägre är det en pojke.
När vi var på förlossningen fick vi se bäbisens hjärtslag på en monitor och då var det en variation mellan 150-160, så 2-0 till att det är en flicka. Verkar som att jag kan ha fel?

3. Godisgris?
Om du har ett extra sug efter surt eller salt så väntar du en pojke. Är du istället sugen på glass och sötsaker väntar du en flicka.
Detta är svårt, jag är överlag mer sugen på godis och kakor och har väl ätit de i princip varje dag de senaste 4 månaderna. Men å andra sidan hade jag en saltlakrits period? De är ju godis fast salt? Tror ändå det söta överväger så 1 poäng till att de är en flicka. 3-0 nu då. 

4. Indiansk visdom.
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder de år du blev gravid med årtalet du blev gravid. Är båda jämna eller udda är det en flicka, är en jämn och en udda är det en pojke.
Jag blev gravid i höstas, då var jag 28 år och året var 2014. Båda talen jämna vilket tyder på en flicka. Igen?!? 4-0 till flicka nu då. Man skulle kunna tro att jag måste tänka om här...

5. Fet och finnig?
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med fet och finnig hy? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten själ böbisflickan sin mors skönhet. 
Trots att jag nog har mer fet hy och några fler finnar än tidigare skulle jag nog svara nej på denna. Finnarna är en och en nu och då, och det feta hyn tror ja mer beror på att jag gått upp i vikt och svettas mer. Så poäng för att det är en pojke. Nu står det 4-1 med fördel flicka. 

6. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern, och kanske fortfarande? Då tyder det på att det är en liten flicka som ska titta ut. Slapp du morgonillamåendet så tyder det på att det blir en pojke.
Hm. Jag mådde väldigt illa första månaderna, hade svårt att äta och var inte sugen på någonting. Men jag behövde aldrig kräkas (tack och lov). Och andra sidan gör jag typ aldrig det, inte ens när jag haft magsjuka, då har de dåliga för de mesta tagit andra vägen ut. Så ja på illamående, men nej på bosatt över toastol. Svårt att tolka frågan här, jag sätter nog oavgjort. Fortfarande 4-1 till flickbäbis.

7. Ringlekar.
Knyt en tråd i en ring, låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om deb pendlar blir det en flicka. 
Vi har faktiskt testat detta men det gick inte så bra, den snurrade och pendlade och gjorde lite av varje. Så det blir oavgjort även här.

8. Det hänger på benen.
Har du tjocka och svullna ben blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben blir det en flicka.
Tjocka och svullna!!! Jag använder stödstrumpor så ofta jag får på mig dom men ändå är de förut så synliga fotknölarna som bortblåsta och fötterna rundare än någonsin. Så poäng till pojkbäbis. Nu står det 4-2 till fördel för flickbäbis. Men det jämnar ut sig. Spännande!!

9. Kolla sängläget.
Om du föredrar att sova på vänster sida väntar du en pojke, om du istället föredrar höger sida väntar du en flicka.
Jag brukar alltid somna på höger sida, men under natten vänder jag mig till vänster sida eller rygg och vaknar jag på natten och ska somna om vill jag ligga på vänster sida. Så jag säger vänster. Jag har ju även D på vänster sida så helt klart vänster. 4-3 till flickbäbis, men nu är det jämt!!

10. Kinesiska befruktningskslrndern.
Antik kunskap som sägs förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktning.
Jag googlade fram detta test på nätet. Problemet är stt jag inte vet exakt datum för befruktning, bara någon gång i aug 2014. Så detta blev svårt. 20 aug sa att det blev en pojke, 25:e aug sa flicka, 15:e aug sa pojke, 22:à och 23:e sa pojke (jag testade lite olika datum). Majoriteten säger iallafall pojke så ett poäng till pojkbäbis. 4-4 lika!!?!? 

Jag blev ju inte något klokare av detta, det kan helt enkelt bli vad som helst. Och då fortsätter jag nog att gå på magkänslan som säger att det är en liten kille i magen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0