Sug?

Många frågar om det är något särskilt som jag är sugen på nu när jag är gravid. Men jag tror inte det, eller jag har ju mina kosnstiga perioder som jag alltid haft där jag äter typ en sak i några veckor sen slutar helt och börjar med något annat, men inget riktigt sådant begär som man bara inte kan motstå. Eller ja, lite större begär då kanske än vanligt, men inte bara efter en sak, dom byts som ut. Just nu har jag en period där jag alltid är sugen på antingen äpple (det ska vara Fujji ällpen och dom finns bara på coop så vi får dra några extra svängar förbi Ersboda mellan varven och då ska tilläggas att vi handlar på Maxi normalt sett), eller sportbröd med bara smör (jag kan äta flera stycken om dagen, både till fika lunch och på kvällen och just detta är jag typ sugen på exakt hela tiden just nu), och lakrits (av alla godissorter??).

Äntligen är det helg och mina åtta timmars fredagar känns verkligen som en evighet. Jag har inte haft något problem med att avstå alkohol fram tills nu, men sen efter nyår har jag verkligen toksaknat ett glas vin till fredagsmiddagen. Absolut inte att dricka mycket för att bli onykter, utan bara för att det skulle vara så sjukt gott. Så nu blir det att ta till lite mer viljestyrka sista halvan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0