Vårkänslor och tjock näsa

Jag trodde att jag hunnit vänja mig vid täppt näsa vid detta laget, men så fel jag hade. Kanske snarare lärt mig att acceptera en viss grad av täppthet, men i veckan har jag fått smaka på annat. Denna vecka har slagit alla rekord och jag har vaknat varje morgon med tjock näsa och huvudvärk. Så himla tröttsamt. Jag trodde i måndags att det kanske var en förkylning på gång, men det har ju inte direkt brutit ut något större kaos i kroppen ännu och nu är det torsdag... så vad händer? Jag ogillar att va i detta mellanland, inte sjuk, men inte helt pigg heller. Och det tär på krafterna. De är så typiskt, jag som redan tycker att jag redan att har tillräckligt med kroppsliga besvär som hindrar mig från rörelse och aktivitet.

Tur att det börjar närma sig slutet, under 70 dagar kvar nu, och över 75 % har passerat.

Älskar för övrigt vårkänslorna och vårsolen som visat sig framme i många dagar nu. Hörde rykten om kyla och eventuellt snö framöver vilket kanske inte känns så kul, men och andra sidan hade jag nog inte förväntat mig att vi skulle gå raka vägen mot sommar så tidigt som i mitten på mars. Hoppats är en annan sak.

Även att vi tagit fram cyklarna gör mig glad. Jag som inte kan gå har nu en ny möjlighet att röra på mig utomhus. Det får bli cykelturer istället för promenader framöver.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0