Besök hos BM

Idag var jag och plutten på Mvc för kanske sista besöket (trodde vi tills vi fick veta att vi måste dit imorrn igen, ja kommer till detta). 

Bäbisen verkar må bra, följer kurvan storleksmässigt och hjärtljudet låter bra enligt BM. Har även borrat ner huvudet, som jag förstod det, mycket långt ned och ligger nu startklar. BM undrade om jag inte kände ett stort tryck neråt. "Jo" sa jag. Men ja tänkte väl bara att de skulle va så och har därför inte tagit upp det. 

Mamma däremot, som haft ett exemplariskt blodtryck rakt igenom i nio månader, har nu högt blodtryck. Vi tog om mätningen typ 4 ggr. Detta trots att jag inte stressar, satt i väntrummet i typ 15 min innan min tur så inget skynda på morgonkvisten, ligger mest på soffan på dagarna, minimal ansträngning osv osv. Så därför ska vi göra en extra kontroll imorgon. Ev krävs medicin såhär på slutet om det inte ser bättre ut imorgon. Håller tummarna för att detta bara va tillfälligt. Skönt att få kolla upp de ordentligt ändå, jag är ju ändå tokledig och har all tid i världen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0