Föräldrakurs och förlossningsfilm. Redo?

Idag var vi på den sista av fyra träffar med föräldragruppen. Fokus var förlossning och smärtlindring. 

Jag har kännt mig ganska lugn inför förlossningen, tänkt att de där ordnar sig, kan alla andra så kan jag. Inte tänkt och gruvat så mycket utan mer försökt att fokusera på annat.

Men idag fick vi se en film, visserligen en ganska bra film, men allt blev så påtagligt när den visade en riktig förlossning med riktig smärta och riktig bäbis som ploppar ut (till skillnad från tidigare rollspels-filmer vi fått se). Hur ska jag kunna hantera all den där smärtan? Jag kommer att få panik! Jag kommer helt säkert bryta ihop och vilja kasta in handduken!! Alla tankar som flög igenom huvudet på två sekunder. 

Nu efter ett par timmar har mitt lugn börjat komma igen, och en fin vän som gått igenom detta redan tror på att kroppen har oanade krafter. Jag vill tro samma. Det börjar kännas att det inom en inte alltför lång tid kommer vara dags,och jag måste börja bygga upp mitt självförtroende (som normalt sett är väldigt bra, men som under denna graviditet brutits ned till obefintligt).  Jag är otroligt tacksam för att bäbisen har världens bästa pappa, familjens hjälte, min hjälte, som kommer vara vid min sida. All kärlek åt honom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0