Ensam vaken

Både gumman och Daniel gick isäng igen och vips sitter jag framför Nyhetsmorgon själv. Det är inte ofta det händer att jag är vaken själv, så sällan så man nästan inte vet vad man ska göra. Fast jag njuter av att få dricka en hel kopp kaffe medan de fortfarande är varmt, gå på toaletten ostört, och luta mig tillbaka i soffan till skillnad från vanliga mornar när rumpan går upp och ner ur soffan som ett annat maraton. Livet som förälder sätter perspektiv på tillvaron på mer än ett plan. 

Idag ska vi ner på stan och fixa lite smågrejer, köpa julklappspapper bland annat (äntligen närmar sig julen) och äta lunch. Men först ska mamman bättra på den kondition som enligt hälsokontroll i torsdags inte direkt fick toppbetyg. Jag ska försöka nöta lite mer på träningskortet framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0