Flytthjälp och 1års kalas


Vi hjälpte en vän att flytta till samma område som vi själva snart ska komma att flytta till, Att leva i kaos bland flyttkartonger, packa, riva tidningspapper, bära, sortera har jag alldeles för stor erfarenhet av och just de är ingenting jag direkt längtar efter. Men att få komma in i en ny lägenhet, med nya fräscha väggar och skapa ett nytt hem ska bli så kul. Det känns lite vemodigt att flytta, både jag och Daniel trivs så himla bra här. Men rent ekonomiskt är det inte hållbart, inte heller de faktum att vi behöver ett rum till lilla gumman. Så jag hoppas vi kommer trivas lika bra på nya stället. Mars är ju inte alltför långt borta nu. 

Sedan fick vi gå på ett års kalas och jag kan inte låta bli att längta tills Gumman också fyller ett år. Eller jag längtar nog mest tills hon kommer på hur hon ska göra för att vara lite mer mobil. Hon tycker det är så trist att ligga på golvet och gå i lära-gå-stolen orkar hon inte hela dagarna. För mig får hon gärna börja åla lite snart. Men hennes tid kommer. 6 månader imorgon, jäklar vad tiden mellan 4-6 månader gått fort alltså. Idag öppnade hon kökslådorna för första gången så nu är det bäst att se upp och börja barnsäkra lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0