Fruktansvärd natt

Jag har bara blivit tröttare och tröttare de senaste dagarna. Typ så trött som jag var när jag var gravid. En förlamande trötthet där hela kroppen vill ge upp och de känns som att man skulle kunna somna stående om man bara tillät sig att blunda. Och kroppen värker, de känns som att skelettet värker (om skelett ens kan värka?!?!), så mycket att det känns som att man ska gå sönder av en kram. Och hade jag inte världens gulligaste lilla energimonster att ta hand om så skulle jag. Blunda alltså. Hela tiden. 

Och så kom den här natten. Den sömnlösa. Jag provade allt, ljudbok, öronproppar, sova med fötter upp och huvud ner, sova på soffan, dricka mer the, äta banan. Inget funkade, och när gumman började göra sina gulliga sovljud var dom inte längre så söta, och jag bröt ihop lite på insidan. Totalt fick jag ca 1,5 timmes sömn och jag förstår påriktigt inte hur jag ska överleva idag. Det kommer jag såklart att göra, men det kommer nog inte vara en så fantastiskt mysig dag som jag hade tänkt. Öppna förskola om en timme känns som ett större berg.

Om man ändå kunde trycka på en insomningsknapp...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0