Sjukdom, faser och smakportioner

Länge sen sist, men vi har haft fullt upp kan man säga. Gumman är inne i nån fas (som vi trodde skulle vara över på en vecka typ, men som still going strong eller va man säger) där hon typ inte äter på dagtid (alls?!? Verkar aldrig bli hungrig heller?) och är knepig att få isäng kvällstid. Allt är så spännande för henne just nu och vi tror att hon helt enkelt inte har tid att äta. Gröt verkar hon älska och vore de inte för att hennes mage inte riktigt hänger med ännu skulle jag låta henne äta gröt jämt. De mesta hon smakat har faktiskt gått ner, morot, plommon, potatis, allt utom banan som hon bara spottar ut. Vi får öva lite mer på banan när magen hennes rullar på lite bättre.

Jag har även hunnit med en sjukperiod med feber och som grädde på moset lyckades jag ju lyfta gumman på ett mindre bra sätt vilket resulterade i ett besök hos naprapaten.

Förhoppningsvis är vi tillbaka på banan snart igen, och med lite mindre välfylld kalender. Som jag sa till D häromdagen, i den här takten är de snart jul (min favorithögtid så inte mig emot).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0