Hur får man bäbis att sova?

Mitt mission idag är att få Gummsi att sova minst tre timmar. Hon var extremt grinig igår och sov ytterst lite vilket även resulterade i en inte så bra natt för någon i familjen. Sömn föder sömn som man ju hört.

Att det ska vara så svårt att få henne att somna!?!? Och det här somntåget som man absolut inte får missa är ju omöjligt att hinna med. Superdåliga tips på nätet också, typ bäbisar vill ligga trångt och mysigt eftersom det var det i magen (nej!! Nej! Nej! Gumman vill sprida ut armar och ben och blir skitförbannad om hon inte kan sprattla), dämpa belysningen (ja de är ju skitlätt mitt på dagen?!?!), ha bra rutiner (absolut, men hur etablerar man rutinerna? Och när hon sover olika länge på morgonen är hon ju i behov av att sova olika tider och sömntåget är omöjligt att se), bada innan läggdags (ja på kvällen kanske, men hur göra med dagsömn?), prova vagnen (som om inte det är det första man provar?!? Idiot!).... Tipsen haglar in men dom flesta är basic tips (som vi redan provat för att de är så självklart) och de flesta handlar om att sova för kvällen. 

Hon är inte en bäbis som somnar av sig själv när hon är trött. Ofta krävs att vi bär henne i sele i typ 20-30 minuter så att hon kommer till ro. Ibland funkar det att lyfta ur henne ur selen och hon sover vidare, men inte alltid. Det är jättebra att den funkar, men jag börjar känna att jag inte kan bära henne i sele tre timmar om dagen och dessutom vara beroende av selen vart än jag är (vill ogärna åka någonstans utan den just nu). Hur lär man bäbisar att sova på dagen? Hur gör andra? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0