Långsamt och hållbart!

Long time no seen... Alltså det har varit en lång period med mycket upp och ner, mindre bra sömn, gnälliga perioder, dåligt humör och bristande motivation. Men det blir bättre och allt jag kan längta till nu är vårkänslor, sol i ansiktet och plusgrader. För de känns som att de är de jag behöver nu, lite ljus, lite sommarglädje, och en stark och frisk kropp. Så jag förblir nog lite in and out tills dess.

Nyårslöften är inte min grej, men nån stans där bestämde jag mig för att jag måste rycka upp mig och få tillbaka min kropp, och därmed också mitt självförtroende. Till sommaren vill jag känna mig stark och frisk. Och jag känner att jag verkligen bestämt mig. Jag kommer inte iväg till gymet av förklarliga skäl, tiden finns inte. Men jag är mer aktiv, jag tränar magmuskler och försöker köra små pass i hemmet 2-3 ggr i veckan. Allt för att bara komma igång, skynda långsamt och hållbart! Målet är att kunna träna utomhus i vår, ännu en anledning att längta bort snön. Det känns bra att vara motiverad utan att ha för höga krav. De lilla är bättre än inget, speciellt med tanke på att sömntimmarna är få. Men de gäller inte bara min kropp fysiskt utan även min inställning, mentalt. Jag har länge haft en ganska negativ inställning, vilket inte heller är likt mig, jag brukar vara en glad person, och detta har fått följdeffekter.

Man skulle kunna säga att jag under en lång tid längtat efter mig själv (vi pratar i över ett års tid...) och att hjärnan äntligen fattat att jag inte bara kan sitta och vänta på att det ska hända av sig själv, jag måste göra också! 

Nu har jag levt klart i den här bubblan, 2016 kommer bli ett fantastiskt år. Och kanske är det för att vi hade en liten bäbis och att jag inte mådde så bra förra sommaren som gör att jag är extra peppad på att leva och njuta extra mycket denna sommar. Lite som en revansch! Med en stor tjej, mer socialt umgänge, mer vara utomhus, mer aktivitet, mer kärlek!

Min mamma har alltid sagt att jag fixar vad som helst bara jag verkligen bestämt mig. Nu har jag bestämt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0