Instängd

Gumman har fortfarande räcerbajs från magsjukan och för att inte riskera att nån annan ska smittas ha vi stannat hemma lite extra. Men jag börjar bli såååå deprimerad av att vara instängd! Gumman gillar inte heller att inget händer på dagarna så vi är ett riktigt muntert radarpar efter ca 9 dagar innanför lägenhetsväggarna. Nu har jag läst att bäbisar kan ha diarré i veckor efter en magsjuka och att man säger att dom ska va hemma 48 timmar efter sista kräkning enligt BVC och enligt dom rekommendationerna är vi ju good to go. Men man vill ju inte ha på sitt samvete att man gett någon annan ett sånt vidrigt virus. Fast snart måste vi våga oss ut för jag är inte direkt en muntergök, orkar inte ens klä på mig på dagarna...

Vädret hjälper inte direkt till. Regn. Slask. Vem vill gå ut och promenera i de liksom? Ännu mer deprimerande.

Jag har roat mig med att googla vårkläder till lilltjejen, möbler, tapeter, mattor, möblerat nya lägenheten i huvudet 10 ggr om, och städat och tvättat och städat bort magsjukabakterier. Nu behöver jag få träffa folk, umgås, prata, och lilltjejen skulle nog inte bli ledsen över att träffa en bäbiskompis eller två. 

Slap in the face! Nu måste ja rycka upp mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0